P!nk - Today's The Day 就是今天 【The Ellen DeGeneres Show 艾倫秀 】第13季主題曲】

  

  
The Ellen Show 艾倫秀這次找來了P!nk來幫創作
第13季的主題曲" Today's The Day"
這次也是一首立志的歌曲呢~!
似乎從P!nk當媽了之後
也就比較喜歡創作激勵人的歌曲呢~!
下面還有她帶著她超可愛4歲小女兒一起進錄音室的影片喔~!
有些句子翻譯不是很確定><
如果大大們發現了有錯誤請告訴我喔~!

  
    ellenpink  


I've spent enough time alone
我花夠多時間獨自相處了

Up in my badroom at home
宅在我的房間裡面

Been kinda bored lately
已經讓我無聊發慌

I hate on all I see

我討厭我所看到的一切
It's all mundane to me
每個都讓我感到無趣乏味

This box I painted pains me
每天在電視裡表演讓我感到痛苦

But you could watch me
但你能看見我

You could help me down the rabbit hole with you
你能讓我像艾莉絲一樣跳入兔子洞

I could go with you
跟你一起去冒險

You could lead the way I'd go hand in hand with you
帶領我牽起你的手與你同行



Oh oh oh

Today's the day I've been waiting for
今天就是我所期待已久的大日子

Tomorrow won't come after all
反正明天還沒到

Yesterday is so far away
昨天也早就拋到腦後

And today is the only day
今天才是最重要的

Somebody please stop the clock
拜託來人把時間停了下來

Oh oh oh


Don't ever let this day stop
別讓今天就這樣結束了

Oh oh oh


I never wanna go home
我可還不想回家呢

No no no oh oh oh


No no no

No no no no no

Oh oh oh



I used to want to grow up
我過去總是想快點長大

I thought that I could be free
我以為這樣我就自由了

But now I'm realizing

但現在我明白

It's cool, it ain't for me
這很酷但不適合我

It's cool, cause all my dreams

這很酷因為我的夢想

Are more than possibilities
超越一切可能性

I get so vicious

我變得惡毒

When I don't feel delicious
當人生不是滋味

I just need a friend

我需要個朋友陪伴

So much to carry
背著許多壓力

These days are kinda scary I don't want the fun to end
這些日子有點可怕我不想失去人生樂趣



Oh oh oh

Today's the day I've been waiting for
今天就是我所期待已久的大日子

Tomorrow won't come after all
反正明天還沒到

Yesterday is so far away
昨天也早就拋到腦後

And today is the only day
今天才是最重要的

Somebody please stop the clock
拜託來人把時間停了下來
Oh oh oh


Don't ever let this day stop
別讓今天就這樣結束了
Oh oh oh


I never wanna go home
我可還不想回家呢
No no no oh oh oh


No no no

No no no no no

Oh oh oh



I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say it's gonna go my way
我要說今天我要走我自己的路





I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say it's gonna go my way
我要說今天我要走我自己的路



Oh oh oh

Today's the day I've been waiting for
今天就是我所期待已久的大日子

Tomorrow won't come after all
反正明天還沒到

Yesterday is so far away
昨天也早就拋到腦後

And today is the only day
今天才是最重要的

Somebody please stop the clock
拜託來人把時間停了下來

Oh oh oh


Don't ever let this day stop
別讓今天就這樣結束了

Oh oh oh


I never wanna go home
我可還不想回家呢

No no no oh oh oh


No no no

No no no no no

Oh oh oh



I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say it's gonna go my way
我要說今天我要走我自己的路



I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say today's my day
我要說今天是我的大好日子

I'mma say it's gonna go my way
我要說今天我要走我自己的路



 P!nk 與她的小女兒錄音幕後~!





由本人自行翻譯,如有錯誤請告訴我謝謝



留言