Sia - Unforgettable 難以忘懷 中文歌詞【海底總動員2:多莉去哪兒 Finding Dory】電影主題曲





皮克斯動畫【海底總動員】系列
最新續集作品【多莉去哪裡 Finding Dory】
這次由擔綱Dory配音員Ellen找來了Sia來演出主題曲“Unforgettable”
這首是Nat King Cole經典老歌
在Sia的詮釋下多了一點迷幻感的全新風味


8816_small_-.jpg


Unforgettable
難以忘懷

That's what you are
這就是你

Unforgettable
難以忘懷

Tho' near or far
即使若即若離

Like a song of love that clings to me
就像一首情歌將我牢牢緊握

How the thought of you does things to me
為你的思念對我做了什麼

Never before has someone been more
從未有過任何人能比你更多

Unforgettable in every way
難以忘懷 盤踞我心頭

And forever more, that's how you'll stay
而比永遠更久 就是你的停留

That's why darling it's incredible
這就是親愛的為何令人意料之外

That someone so unforgettable
這就是如此讓人難以忘懷

Thinks that I am unforgettable too
看似我也如此的難以忘懷



Unforgettable in every way
難以忘懷 盤踞我心頭

And forever more, that's how you'll stay
而比永遠更久 就是你的停留

That's why darling it's incredible
這就是親愛的為何令人意料之外

That someone so unforgettable
這就是如此讓人難以忘懷

Thinks that I am unforgettable too
看似我也如此的難以忘懷




以上由本人自行翻譯,如有問題請告訴我謝謝

留言